Idag skiner solen, men det blåser så fruktansvärt.
Dock blir det vackert att titta ut genom fönstret på mitt rum och se alla färger som virvlar runt med de klarvita molnen och den blå himlen som bakgrund.
Har inte mycket att göra för tillfället, om ungefär 3 timmar ska jag tillsammans med en ungdom göra iordning middagen tills dess. Så bara är jag.
Va in till Huddik igår och hade hoppats på att få träffa min vän Helena, men de blev tyvärr inte så. Men trevligt iallafall.
En vecka har gått, en vecka som har bestått av röjsåg, bodypump, powerwalk, mörkerkurragömma på logen, trekamp, film, fixande av naglar, kortspel, monopol sverige, biljard, matlagande och tankar. Nostalgi, funderingar och minnen.
Precis som jag kan minnas av tidigare blogginlägg så skrev jag att detta år kommer bli många farväl. Farväl av det gamla, farväl av trygghet, farväl av så mycket och det känns verkligen som att detta år så tar jag farväl av så mycket. Det går att göra en lång lista över förändringar som innebar farväl och avsked. Sådant som jag inte är duktig på, men som tillhör livet. Som tillhör den delen som man i folkmun kallar för att "växa upp". Det är dags att ta sig i kragen och verkligen bli den jag vill vara, den jag är menad att vara och nu är det bara början på resten av mitt liv.
Suget efter att köpa ett hus är större än någonsin nu, jag vet inte. Men ett riktigt renoveringsobjekt skulle vara kanon, något som man kan åka hem till och pyssla på med. Dra ltie i trådarna med kontakter så man får lite hjälp med huset och sedan kanske det är klart till 2010 (om jag köper det våren 2009) vore hur soft som helst! Men, den största frågan är ju vars jag ska ha huset, vars vill jag bo? Vars vill jag slå mig till ro och söka lyckan?
Uscha, mår nästan dåligt när jag tänker efter.. Kanske ska börja med att tänka kortsiktigt först och hoppas på att jag får ett jobb jag trivs med och införskaffa en bärbar dator.. Säga upp bredbandet hemma kanske och sen ja.. Ja vet inte.. Skaffa en mp3 vore ju inte helt fel heller kanske..
Aja, men nu ska jag ta tag i mig själv och läsa en bok!
PEACE OUT!
28 september 2008
26 september 2008
- En helt vanlig fast annorlunda fredag..
Här sitter jag, på älgeredskollektivet med ett stort jävla finger som jag nyligen stukade då vi spelade basket. FETT STORT!
Kan ej röras, men de är bara att bita ihop!
Trivs fortfarande, trots träningsvärken som gör att ja knappt kan gå uppför trapporna och fast jag är lite trött..
Men jag älskar hälsingeskogarna på hösten, det här har jag saknat!
Kan ej röras, men de är bara att bita ihop!
Trivs fortfarande, trots träningsvärken som gör att ja knappt kan gå uppför trapporna och fast jag är lite trött..
Men jag älskar hälsingeskogarna på hösten, det här har jag saknat!
23 september 2008
- De är som att köra cross!
Desperat försökte jag lägga upp ett inlägg igår kväll från mobilen. Det kostade mig 60kr och inte fan fick jag upp ett inlägg..
Men här sitter jag nu, efter att ha kört röjsåg en hel dag (vilket liknades med att köra cross, gulligt.. Men tyvärr inte sant.. Dock får jag ont av både och eftersom när jag kör cross ramlar jag hela tiden och när jag kör röjsågen får jag ont i ryggen!) varit på bodypump, spelat sjujäkla massa kort och trivts som fisken i vattnet!
Jag lever gott folk, men updateringar här blir nog lite knackiga..
Kristianstad.. Intressant helg, som slutade bra trots dålig magkänsla som besannades, men som slutade med trasig bil.. Jävla skit..
Aja, de får jag ta tag i om 4 veckor och 4 dagar..
Adjö!
Men här sitter jag nu, efter att ha kört röjsåg en hel dag (vilket liknades med att köra cross, gulligt.. Men tyvärr inte sant.. Dock får jag ont av både och eftersom när jag kör cross ramlar jag hela tiden och när jag kör röjsågen får jag ont i ryggen!) varit på bodypump, spelat sjujäkla massa kort och trivts som fisken i vattnet!
Jag lever gott folk, men updateringar här blir nog lite knackiga..
Kristianstad.. Intressant helg, som slutade bra trots dålig magkänsla som besannades, men som slutade med trasig bil.. Jävla skit..
Aja, de får jag ta tag i om 4 veckor och 4 dagar..
Adjö!
18 september 2008
- Kristianstad
Om en timme åker jag till willys, handlar det sista som ska med ihelgen. Sen styr jag bilen mot Myskdalen, för att parkera den där och sedan hoppa in i den stora blå. Åka ungefär 7h för att komma fram i Kristianstad och den sista elitserietävlingen. Känns lite småtråkigt faktiskt, den här sommaren har varit så olik alla andra. Den har varit så mycket mysigare och bättre. Den har varit något utöver det vanliga. Sedan komma hem på söndagnatten och styra hjulen hemåt, för att packa om lite och sedan åka till Älgered..
- Ångest
Jag börjar få grym jävla ångest just nu..
Är nervös för att jag blir rädd, rädd för att misslyckas. Att göra mig själv besviken och alla andra.
Jag vill inte åka, jag vill inte provjobba. Jag vill inte, för jag vill inte chansa på att kanske misslyckas..
Är nervös för att jag blir rädd, rädd för att misslyckas. Att göra mig själv besviken och alla andra.
Jag vill inte åka, jag vill inte provjobba. Jag vill inte, för jag vill inte chansa på att kanske misslyckas..
17 september 2008
- Jobbig natt
Trouble breathing, thinking, relaxing, sleeping, dreaming..
Allting känns bara så, komprimerat..
Allting känns bara så, komprimerat..
16 september 2008
- Planerad fylla?
Tanken var väl den, men det känns inte som att jag är så pepp på att bli full ikväll. Inte bara för att bli full.. Hämtade hem Gurra igår från Nyköping, han kom äntligen hem från Luxemburg! Fick med mig Madde som sällskap, som alltid så tycker hennes mamma att de är en galen idé och att hon får alldeles för lite sömn. Men inte inatt, vi sov som aldrig förr!
Blev klippt av Mickis igår, riktigt niiiice :) Nu kan håret få växa hur mycke de vill de här fem veckorna, för ja har snygg frisyr ett tag iaf!

Imorgon ska taket i köket målas, blank vit och det är matt på väggarna. De blir kanoners..
Snart är det måndag, jag har fjärilar i magen..
Frukost till middag och middag till frukost, vars tog lunchen vägen?!
Vissa människor slutar aldrig att göra mig besviken, inte heller slutar vissa människor att förvåna mig.. Borde jag ens bry mig?
Blev klippt av Mickis igår, riktigt niiiice :) Nu kan håret få växa hur mycke de vill de här fem veckorna, för ja har snygg frisyr ett tag iaf!
Imorgon ska taket i köket målas, blank vit och det är matt på väggarna. De blir kanoners..
Snart är det måndag, jag har fjärilar i magen..
Frukost till middag och middag till frukost, vars tog lunchen vägen?!
Vissa människor slutar aldrig att göra mig besviken, inte heller slutar vissa människor att förvåna mig.. Borde jag ens bry mig?
15 september 2008
15 September 2002
Det har gått 6 år och det känns fortfarande som om det var igår..
Jag kan fortfarande känna klumpen i magen, tankarna som kolliderade i huvudet, tåren som rann nerför min kind.
En tår rinner fortfarande nerför min kind när jag tänker på dig, den är bara din. Det är bara till dig jag skänker den.
I can still remember, ge mig tiden tillbaka..
Jag kan fortfarande känna klumpen i magen, tankarna som kolliderade i huvudet, tåren som rann nerför min kind.
En tår rinner fortfarande nerför min kind när jag tänker på dig, den är bara din. Det är bara till dig jag skänker den.
I can still remember, ge mig tiden tillbaka..
14 september 2008
- From G's to gentlemen
Intressant helg, vet inte riktigt hur jag ska börja eller vad jag ska skriva.
I fredags kom Jocke1 hit. Hände inte mycke, ja slappa mest som jag hade planerat. Tänkte dra till Märsta, men ångrade mig.
Ut till Hallsta på lördan, hämta Madde efter jobbet å sen åka till Bro. Scarecrow, Viktors band hade spelning så ja lovade att komma dit å kolla. Dom va grymma för det första giget, kan helt klart bli jäääävligt bra! Träffade Marielle, Daniel och Marcus också, helt otippat men bara så jävla kul! :)
Längsen jag träffade någon av pojkarna och flickan.. Sakna massa och hoppas det inte går något år till nästa gång..
Hem till Viktor efter spelningen och chilla lite.
Många tankar och mycke tyckande från min sida och Maddes.
Hela kvällen kändes det som att jag inte orkade hävda mig eller bara vara överhuvudtaget. För allting blev bara så jävla bra men ändå så sjukt absurt och oförskämt och vridet på alla sätt och vis. Så komiskt, så löjligt, så frustrerande, så pinsamt och bara så otippat. Ibland ville jag bara nypa mig själv i armen och vakna upp ur en dröm. Men jag är en drömmare, jag drömmer och faktiskt slår drömmarna ibland in.
Drömmen igår slog in, jag ägde världen.
Jag kom för att vinna och jag vann..
I fredags kom Jocke1 hit. Hände inte mycke, ja slappa mest som jag hade planerat. Tänkte dra till Märsta, men ångrade mig.
Ut till Hallsta på lördan, hämta Madde efter jobbet å sen åka till Bro. Scarecrow, Viktors band hade spelning så ja lovade att komma dit å kolla. Dom va grymma för det första giget, kan helt klart bli jäääävligt bra! Träffade Marielle, Daniel och Marcus också, helt otippat men bara så jävla kul! :)
Längsen jag träffade någon av pojkarna och flickan.. Sakna massa och hoppas det inte går något år till nästa gång..
Hem till Viktor efter spelningen och chilla lite.
Många tankar och mycke tyckande från min sida och Maddes.
Hela kvällen kändes det som att jag inte orkade hävda mig eller bara vara överhuvudtaget. För allting blev bara så jävla bra men ändå så sjukt absurt och oförskämt och vridet på alla sätt och vis. Så komiskt, så löjligt, så frustrerande, så pinsamt och bara så otippat. Ibland ville jag bara nypa mig själv i armen och vakna upp ur en dröm. Men jag är en drömmare, jag drömmer och faktiskt slår drömmarna ibland in.
Drömmen igår slog in, jag ägde världen.
Jag kom för att vinna och jag vann..
12 september 2008
- Forever and ever, even today and after
Åååh va ja trivs i mitt vardagsrum just nu! :) Vill aldrig lämna det! Så ikväll blir det mys med mig själv framför min fjuttiga tv och kolla på film. Om jag inte ringer Jocke1 och kollar vad som händer ikväll då.. Men de tror jag inte, orkar inte vara social.
Hade världens underbaraste "moment" idag.. Solen låg på och gassade så det var stekhett på balkongen. Jag öppnade balkongdörren och solen lös rakt in i lägenheten, på den delen av soffan som jag låg på och den bara fyllde mig med värme. Helt underbar känsla..
Näe,peppa inför imorrn kanske och lägga sig i tid idag för att gå till bolaget, åka till skokloster och sedan till bro för att kolla på Viktors band och sedan chilla med dom..
Impuls! Jag ringer Niklas å kollar va han gör ikväll :)
ADIOS!
Hade världens underbaraste "moment" idag.. Solen låg på och gassade så det var stekhett på balkongen. Jag öppnade balkongdörren och solen lös rakt in i lägenheten, på den delen av soffan som jag låg på och den bara fyllde mig med värme. Helt underbar känsla..
Näe,peppa inför imorrn kanske och lägga sig i tid idag för att gå till bolaget, åka till skokloster och sedan till bro för att kolla på Viktors band och sedan chilla med dom..
Impuls! Jag ringer Niklas å kollar va han gör ikväll :)
ADIOS!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)