Jahapp, nu sitter man i Olssons svettiga soffa å skriver sitt 100:e inlägg i den här bloggen. Är jävligt nöjd med helgen, dels för att allting bara blev så sjukt bra å för att jag bara har haft de kungligt. Jag är nöjd för att jag mår bra, (dock gjorde jag inte de i lördags morse och hela fredanatten, men de va väl skitsamma) jag mår så sjukt bra att jag snart upplever eufori! (vilket är en helt underbar känsla.) Längesen jag hade en sån här klockren kväll, spelade ingen roll att jag fick barnvakta min kära vän J när vi va på krogen i lördags. Kvällen slutade bra ändå!
Sitter och kollar på Sanningens Ögonblick, bruden som är med verkar ju helt lost i världen. I mina ögon så känns hon väldigt lös, kan ju vara som så att frågorna får henne att verka lös och allmänt slampig (eftersom TV är ganska så säljande just när det gäller dom bitarna.) men hon har ju inte så många indianer i kanoten kvar. Tror att alla har lämnat kanoten för några år sedan..
Skulle aldrig kunna vara med i de här programmet, jag skulle inte ha någon värdighet kvar och jag tror att jag förmodligen skulle skämma ut min familj och det äre inte värt.
Min syster skulle nog inte bry sig, inte någon av dem för att de vet nog det mesta och ingenting skulle förvåna dom. Men mamma och pappa skulle få hjärtattack tillsammans och förmodligen behöva psykolog efteråt.
Imorgon bär det av hem till Norrtälje igen, i bil eller tåg vet jag inte. Hoppas på bil, men vi får se.
Sen Götet på tisdag, träffa Anders. Ska bli så jävla kuul! Faan va ja saknar honom!
Puss!
9 november 2008
7 november 2008
- Sömnen är viktig
Men just för tillfället så känns de inte som att sömnen är så förbannat viktig, känns mest som att det bara är ett bihang för att om jag sover så kanske tiden går fortfare och jag kan sätta mid vid datorn och leta jobb. Japp, ni läste rätt, jag fick inte jobbet. Vilket suger mer och mer för varje dag, samtidigt som det känns helt okej ändå. Jag hittar en massa fördelar med de, men ja komma sakna ungdomarna fruktansvärt mycke. De är väl de som komma suga mest antar jag.
Minns att jag skrev ett inlägg i början av året där jag skrev att detta år kommer innehålla många farväl. Gissa vem som hade rätt återigen, (precis som att de inte alltid blir som jag föreställer mig.. jodu!) exakt. Thessa Ohlsson. Så nu sitter jag här i Fredriks lägenhet och funderar på vad jag ska ta mig till.
Göteborg på tisdag och sen får vi se om de blir hemförd på lördag eller söndag, spelar ingen roll egentligen för om Camilla komma ner så kan hon nog sköta sig själv. Jocke är ju hemma ;D
Igår var dock en väldigt trevlig kväll..
Fick umgås å mysa lite mä Mårten och Emma, prata politik, (haha, som Emma sa. Vem hade kunnat ana?!) skälla lite å prata gamla minnen.
Bilreperationen gick på 1000:- ibland är de soft när man känner rätt folk. Speciellt om de annars skulle ha gått på 20.000:-!
Minns att jag skrev ett inlägg i början av året där jag skrev att detta år kommer innehålla många farväl. Gissa vem som hade rätt återigen, (precis som att de inte alltid blir som jag föreställer mig.. jodu!) exakt. Thessa Ohlsson. Så nu sitter jag här i Fredriks lägenhet och funderar på vad jag ska ta mig till.
Göteborg på tisdag och sen får vi se om de blir hemförd på lördag eller söndag, spelar ingen roll egentligen för om Camilla komma ner så kan hon nog sköta sig själv. Jocke är ju hemma ;D
Igår var dock en väldigt trevlig kväll..
Fick umgås å mysa lite mä Mårten och Emma, prata politik, (haha, som Emma sa. Vem hade kunnat ana?!) skälla lite å prata gamla minnen.
Bilreperationen gick på 1000:- ibland är de soft när man känner rätt folk. Speciellt om de annars skulle ha gått på 20.000:-!
6 november 2008
- Rädslan
Jag har verkligen mött en av mina absolut största rädslor!
Igår så fick jag vet att jag inte fått jobbet på Älgeredskollekivet. Kändes piss helt ärligt, men samtidigt kanske de va meningen. Eftersom jag inte har känt mig sådär osäker på mig själv någon gång innan i livet, så de va lite obekvämt.
Så från och med idag är jag arbetlös! Men, istället ringde brottsoffermyndigheten nu och jag ska få pengarna imorgon eller på fredag. Sweet..
Dom ska handlas upp på en gång, för när jag komma hem.. Ska jag och Gurra spåra som satan! Åka iväg och bara vara!
PEACE!
Igår så fick jag vet att jag inte fått jobbet på Älgeredskollekivet. Kändes piss helt ärligt, men samtidigt kanske de va meningen. Eftersom jag inte har känt mig sådär osäker på mig själv någon gång innan i livet, så de va lite obekvämt.
Så från och med idag är jag arbetlös! Men, istället ringde brottsoffermyndigheten nu och jag ska få pengarna imorgon eller på fredag. Sweet..
Dom ska handlas upp på en gång, för när jag komma hem.. Ska jag och Gurra spåra som satan! Åka iväg och bara vara!
PEACE!
5 november 2008
- Barack Obama!
Okej, planen var ju egentligen att vara vaken hela natten för att kolla på valvakan med Filip och Fredrik som började 23.20. Det slutade med att jag orkade kolla tills första reklamen och sedan gick jag och la mig, bad Fredrik att väcka mig när valet var klart.
Men, hela natten vaknade jag med ungefär 1h's intervaller och gluttade på tv:n.
Självklart vaknade jag först till att McCain ledde, stor besvikelse. Jag som hejjade på Obama, men jag somnade om och vaknade till att Obama ledde, härligt å höra!
Sedan somnade jag och vaknade till att Obama vunnit! Wiiiie!!
Obama är USA:s nya president, så jääävla underbart! Så klockrent, va glad jag blev!
Weehoo! Obama is the shit! =D
Intressant att valvaka med Filip å Fredrik, Fredrik såg ut att bli hög på drickande (redbull och champange) och för varje klunk blev hans påsar under ögonen större och större, jag trodde för en stund att karln skulle däcka i sädning. Han såg ju så jävla sliten och trött ut.
Dock ha ja ingen aning om vilka som va gäster i slutet på programmet, men en av gubbarna (jag hörde hans röst, va så trött så jag kollade inte.) sa att vi svenska var "smygrasister"! (rätta mig om jag har fel, de kan jag ha.. Men Fredrik sa inte att jag hade de, så jag tror inte de..) Vafan menade han med de?!
Vi är väl för fan inte smygrasister som inte vill att Obama ska vinna presidentvalet!
Åååh, snacka om att gubben behöver dra huvudet ur arslet å kolla sig omkring, hur många i Sverige ville inte att han skulle bli president? Kanske lika många som vill att McCain skulle bli de och kanske lika många som fullständigt sket i valet som pågick.
Missade Obamas tal, men ryktet går att de va en stor besvikelse. Får youtube:a och kolla vad han sa, för där finns de mesta.
Dock gillade jag McCains tal, det var intressant och det var ett bra tal för att vara en förlorare! :)
Näe,sova lite mer nu. Håller på att tvätta och jag är trött som ett as..
PEACE
Men, hela natten vaknade jag med ungefär 1h's intervaller och gluttade på tv:n.
Självklart vaknade jag först till att McCain ledde, stor besvikelse. Jag som hejjade på Obama, men jag somnade om och vaknade till att Obama ledde, härligt å höra!
Sedan somnade jag och vaknade till att Obama vunnit! Wiiiie!!
Obama är USA:s nya president, så jääävla underbart! Så klockrent, va glad jag blev!
Weehoo! Obama is the shit! =D
Intressant att valvaka med Filip å Fredrik, Fredrik såg ut att bli hög på drickande (redbull och champange) och för varje klunk blev hans påsar under ögonen större och större, jag trodde för en stund att karln skulle däcka i sädning. Han såg ju så jävla sliten och trött ut.
Dock ha ja ingen aning om vilka som va gäster i slutet på programmet, men en av gubbarna (jag hörde hans röst, va så trött så jag kollade inte.) sa att vi svenska var "smygrasister"! (rätta mig om jag har fel, de kan jag ha.. Men Fredrik sa inte att jag hade de, så jag tror inte de..) Vafan menade han med de?!
Vi är väl för fan inte smygrasister som inte vill att Obama ska vinna presidentvalet!
Åååh, snacka om att gubben behöver dra huvudet ur arslet å kolla sig omkring, hur många i Sverige ville inte att han skulle bli president? Kanske lika många som vill att McCain skulle bli de och kanske lika många som fullständigt sket i valet som pågick.
Missade Obamas tal, men ryktet går att de va en stor besvikelse. Får youtube:a och kolla vad han sa, för där finns de mesta.
Dock gillade jag McCains tal, det var intressant och det var ett bra tal för att vara en förlorare! :)
Näe,sova lite mer nu. Håller på att tvätta och jag är trött som ett as..
PEACE
4 november 2008
- På besök hos min vän Emma
Eftersom jag känner att jag behöver updatera min blogg för att min kära vän Emma updaterar sin blogg varje dag och får lite panik när hon inte har gjort det.
Är hemma hos henne just nu, bor i samma hus som jag hade min gamla lägenhet och där jag just nu bor hemma hos Olsson.
Trevligt värre att träffa henne, eftersom det var ungefär 2 år sedan sist. Känns som att vi ses alltför sällan och det är trevligt att träffa henne. Speciellt eftersom människan är speedad hela tiden, väldigt annorlunda jämfört med när vi var yngre och hon var den blyga lilla flickan som jag spelade handboll med.
Men det känns ändå helt okej, jag tycker om henne och förmodligen kommer jag att se till att träffa henne varje gång jag är hemma och hälsar på. Sen är det alltid mysigt att känna sig lite nostalgisk! Så nu gluffsar ja i mig Emmas hemmagjorda, underbart goda falska toscakaka :)
Eftersom jag vet att Emma komma läsa de här inlägget, så skriver jag det här till henne;
läs det filosofiska! :D
Puss på dig ;D
Är hemma hos henne just nu, bor i samma hus som jag hade min gamla lägenhet och där jag just nu bor hemma hos Olsson.
Trevligt värre att träffa henne, eftersom det var ungefär 2 år sedan sist. Känns som att vi ses alltför sällan och det är trevligt att träffa henne. Speciellt eftersom människan är speedad hela tiden, väldigt annorlunda jämfört med när vi var yngre och hon var den blyga lilla flickan som jag spelade handboll med.
Men det känns ändå helt okej, jag tycker om henne och förmodligen kommer jag att se till att träffa henne varje gång jag är hemma och hälsar på. Sen är det alltid mysigt att känna sig lite nostalgisk! Så nu gluffsar ja i mig Emmas hemmagjorda, underbart goda falska toscakaka :)
Eftersom jag vet att Emma komma läsa de här inlägget, så skriver jag det här till henne;
läs det filosofiska! :D
Puss på dig ;D
3 november 2008
- Hela livet är som en bussfärd
Alla människor är välkommen ombord, vare sig de har små eller stora bagage, om de har många eller ingenting alls. Bussen välkomnar alla och om det behövs hjälper jag alltid till med att bära bagaget, om så att bara lasta in den eller bära den en bit. Öppna bagaget och lätta lite på skiten som ligger där i.
Det kliver hela tiden på en massa människor och några stiger av, vissa gillar att åka med på bussen och stannar ända tills det tar slut. Det finns oändliga stopp på vägen till en destination som ingen känner till eller vet något om. Det är vad som gör hela färden intressant, att inte veta vart den tar en och charmen med att ha människor med sig på färden för att inte känns sig ensam.
Vissa tröttnar på att inte veta, på att åka med på bussen tillsammans med andra människor och hoppar av. Andra får inte vara kvar på bussen längre, för att de antingen inte passar in eller stör, kan inte acceptera att inte veta destinationen eller bara sänder ut en negativ energi i hela bussen och till alla på den. Inklusive föraren.
Det finns många anledningar till varför inte alla människor som kliver på bussen stannar kvar, men chansen att de människor som klivit av eller har blivit avsläppt kommer åter och hoppar på bussen. Dock inte med lika stor smidighet som det var för dem att hoppa på första gången, vilket kan få dem att vända vid dörren och bestämma sig för att aldrig mer hoppa på den här bussen.
Alla de människor som bestämmer sig för att sitta kvar i bussen, med allt vad det betyder och innebär är de människor som jag väljer att ha kvar i mitt liv. Genom eld oh vatten, genom dalar och berg, genom allt som sker efter vägen. De personerna som sitter kvar i bussen är de människor som jag absolut skulle låta hoppa på bussen igen om de skulle bestämma sig för att kliva av, om de skulle känna att de behöver en paus från åkandet eller behöver byta buss för att på så sätt kunna fortsätta på sin väg ett litet tag. Men jag kommer alltid att ha koll på tidtabellen hur det går för dem. Människor som hoppar av min buss har alla lämnat en stol efter sig, ett avtryck i min buss. Vissa stolar vill jag helst bara elda upp, fast jag låter bli. Innerst inne vet jag att varje stol kommer betyda något ju längre färden går, men ibland kan jag inte låta bli att elda upp dom. Vilket gör att inredningen i in buss blir ful och det syns att det är något som saknas där den stolen stått. Det blir tomt.
Även fast det inte sitter människor i min buss på hela färden, så vet jag att när jag kommer fram till den okända destinationen så kommer jag ha massa stolar, med människor som är viktiga som kommer få veta att jag har kommit fram. Som förhoppningsvis åker i sin egen buss på väg till en destination.
Det kliver hela tiden på en massa människor och några stiger av, vissa gillar att åka med på bussen och stannar ända tills det tar slut. Det finns oändliga stopp på vägen till en destination som ingen känner till eller vet något om. Det är vad som gör hela färden intressant, att inte veta vart den tar en och charmen med att ha människor med sig på färden för att inte känns sig ensam.
Vissa tröttnar på att inte veta, på att åka med på bussen tillsammans med andra människor och hoppar av. Andra får inte vara kvar på bussen längre, för att de antingen inte passar in eller stör, kan inte acceptera att inte veta destinationen eller bara sänder ut en negativ energi i hela bussen och till alla på den. Inklusive föraren.
Det finns många anledningar till varför inte alla människor som kliver på bussen stannar kvar, men chansen att de människor som klivit av eller har blivit avsläppt kommer åter och hoppar på bussen. Dock inte med lika stor smidighet som det var för dem att hoppa på första gången, vilket kan få dem att vända vid dörren och bestämma sig för att aldrig mer hoppa på den här bussen.
Alla de människor som bestämmer sig för att sitta kvar i bussen, med allt vad det betyder och innebär är de människor som jag väljer att ha kvar i mitt liv. Genom eld oh vatten, genom dalar och berg, genom allt som sker efter vägen. De personerna som sitter kvar i bussen är de människor som jag absolut skulle låta hoppa på bussen igen om de skulle bestämma sig för att kliva av, om de skulle känna att de behöver en paus från åkandet eller behöver byta buss för att på så sätt kunna fortsätta på sin väg ett litet tag. Men jag kommer alltid att ha koll på tidtabellen hur det går för dem. Människor som hoppar av min buss har alla lämnat en stol efter sig, ett avtryck i min buss. Vissa stolar vill jag helst bara elda upp, fast jag låter bli. Innerst inne vet jag att varje stol kommer betyda något ju längre färden går, men ibland kan jag inte låta bli att elda upp dom. Vilket gör att inredningen i in buss blir ful och det syns att det är något som saknas där den stolen stått. Det blir tomt.
Även fast det inte sitter människor i min buss på hela färden, så vet jag att när jag kommer fram till den okända destinationen så kommer jag ha massa stolar, med människor som är viktiga som kommer få veta att jag har kommit fram. Som förhoppningsvis åker i sin egen buss på väg till en destination.
- Första dagen back on track
Sitter just nu å svettas sönder framför Olssons dator, nyss varit ute på promenad. Eller ja, för en kvart sen kom jag in från 45 min bland snö..
Vaknade alldeles för sent imorse, eller ja. Snarare mitt på dagen kanske man ska säga. Olsson väckte mig vid 3 inatt och skrek å hade sig, satte på en film som vi kolla på (helt värdelös för den delen!) å sen huxflux så va ju klockan efter 5.
Jobbig natt, less jag blev. Jag som hade tänkt stiga upp klockan 8 imorse, ta en promenad å softa.
Men nu är jag iallafall vaken, lika bra de. Ska snart kila på Hemköp å handla lite efter att jag duschat, sen fick ja sms av syrran om att hon ville hitta på något ikväll. Jag får väl höra av mig då.
Fått massa vettiga saker gjorda och nu ska jag väl göra lite mer vettiga saker..
Går inte att skicka sms från min mobil, helt värdelöst.. Vet inte va för fel de är..
Men aja..
PEACE!
Vaknade alldeles för sent imorse, eller ja. Snarare mitt på dagen kanske man ska säga. Olsson väckte mig vid 3 inatt och skrek å hade sig, satte på en film som vi kolla på (helt värdelös för den delen!) å sen huxflux så va ju klockan efter 5.
Jobbig natt, less jag blev. Jag som hade tänkt stiga upp klockan 8 imorse, ta en promenad å softa.
Men nu är jag iallafall vaken, lika bra de. Ska snart kila på Hemköp å handla lite efter att jag duschat, sen fick ja sms av syrran om att hon ville hitta på något ikväll. Jag får väl höra av mig då.
Fått massa vettiga saker gjorda och nu ska jag väl göra lite mer vettiga saker..
Går inte att skicka sms från min mobil, helt värdelöst.. Vet inte va för fel de är..
Men aja..
PEACE!
1 november 2008
- Fredagkväll i Norrtälje hos Jocke
En syster lämnades ute på vischan, en i lägenheten och den tredje hamnade i ett hus. Känns stabilt, men ändå inte förvånande. Hade kunnat lista ut händelseförloppet redan innan det ens skedde, vilket jag egentligen redan hade. Kanske därför det blev som det blev, vilket fall som helst så ligger jag nu hemma i sängen med ett leende på läpparna. Trevlig kväll igår, med trevligt folk och alkohol. Känns inte som att någon fick i sig för mycke, men människor försvann hit å dit å hade tydligen gått till sängs - vilket var lite intressant. En halv 70's ligger på Jockes golv och en massa annat mysigt, glas till exempel.
Sköna bilder från kvällen måster jag erkänna, kommer kanske upp någon goding senare i framtiden.
Oj, det är redan lördag. Känns konstigt att veckan redan har passerat, speciellt när den bara ha försvunnit känns de som. Imorgon åker vi till Alfta, känns ganska så bra. Ska bli kul att komma hem till Fredrik och få spendera lite tid tillsammans med honom.. Träffa alla andra i Alfta också och bara få vara ett tag. Tror jag ska ringa jobbet nästa vecka också, dags att bestämma sig om ja vill ha det eller inte.
Men jag har inte ägnat jobbet en enda tanke än så länge, vet inte ens om jag saknar det. Men ju mer jag tänker på det just nu så funderar jag på om det verkligen är något som jag vill, om det verkligen är en livsstil som jag kan tänka mig leva under minst två år. För det är mycke som offras om jag skulle ta de där jobbet, och vem vet. Eftersom jag är en människa som har ett oändligt jävla behov av närhet och massa mys, är jag villig att offra det. Klart att ja komma få det där också, men ändå. Det är ju en skillnad, om man jämför med vad det egentligen är jag vill ha. Tänk om jag går och blir kär, jag skulle aldrig klara av att ha ett förhållande om jag jobbar där känns de som. Så.. Då måste jag offra det också, uscha. Känns bara som att jag hittar en massa negativa saker med jobbet, som jag ändå på något sätt känner att jag skulle kunna offra. Det tror jag iallafall att jag skulle kunna..
Frossande innehåller denna dag, för de som är nyfiken.. Jag och Mall har precis delat på en pizza och nu ligger chipspåsarna på bordet bredvid cocacola flaskan. MUMS!
Glass finns i frysen och ikväll tänkte jag laga kycklingfilé med mögelost och bakad potatism skagenröra, baugette, brieost och självklart en mumsig sallad.
Nu ska här skrivas fakturor till max, har hur många som helst som ska skrivas. Men de går nog ganska så snabbt. Lägga upp en mall över hur adresslistan ska se ut och skriva avtal. Sedan ska jag skriva ett reportage till tidningen och sen ha ja ingen aning om va som sker ikväll.. Vänta på att sista syrran ska komma hem och mysa med oss. Förmodligen hoppas jag att de blir promenad för min del, packa ska jag också. Sen vakna imorgon, ta en promenad förhoppningsvis och sedan bär det av mot Alfta.
Tack för gårdagen, den var mysig ;)
Sköna bilder från kvällen måster jag erkänna, kommer kanske upp någon goding senare i framtiden.
Oj, det är redan lördag. Känns konstigt att veckan redan har passerat, speciellt när den bara ha försvunnit känns de som. Imorgon åker vi till Alfta, känns ganska så bra. Ska bli kul att komma hem till Fredrik och få spendera lite tid tillsammans med honom.. Träffa alla andra i Alfta också och bara få vara ett tag. Tror jag ska ringa jobbet nästa vecka också, dags att bestämma sig om ja vill ha det eller inte.
Men jag har inte ägnat jobbet en enda tanke än så länge, vet inte ens om jag saknar det. Men ju mer jag tänker på det just nu så funderar jag på om det verkligen är något som jag vill, om det verkligen är en livsstil som jag kan tänka mig leva under minst två år. För det är mycke som offras om jag skulle ta de där jobbet, och vem vet. Eftersom jag är en människa som har ett oändligt jävla behov av närhet och massa mys, är jag villig att offra det. Klart att ja komma få det där också, men ändå. Det är ju en skillnad, om man jämför med vad det egentligen är jag vill ha. Tänk om jag går och blir kär, jag skulle aldrig klara av att ha ett förhållande om jag jobbar där känns de som. Så.. Då måste jag offra det också, uscha. Känns bara som att jag hittar en massa negativa saker med jobbet, som jag ändå på något sätt känner att jag skulle kunna offra. Det tror jag iallafall att jag skulle kunna..
Frossande innehåller denna dag, för de som är nyfiken.. Jag och Mall har precis delat på en pizza och nu ligger chipspåsarna på bordet bredvid cocacola flaskan. MUMS!
Glass finns i frysen och ikväll tänkte jag laga kycklingfilé med mögelost och bakad potatism skagenröra, baugette, brieost och självklart en mumsig sallad.
Nu ska här skrivas fakturor till max, har hur många som helst som ska skrivas. Men de går nog ganska så snabbt. Lägga upp en mall över hur adresslistan ska se ut och skriva avtal. Sedan ska jag skriva ett reportage till tidningen och sen ha ja ingen aning om va som sker ikväll.. Vänta på att sista syrran ska komma hem och mysa med oss. Förmodligen hoppas jag att de blir promenad för min del, packa ska jag också. Sen vakna imorgon, ta en promenad förhoppningsvis och sedan bär det av mot Alfta.
Tack för gårdagen, den var mysig ;)
Fantasy
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)